Ledentornooi

Dagplanning ledentornooi

Het ledentornooi vindt traditiegetrouw plaats vanaf begin juni. Dit jaar meer bepaald van 10 tot 22 juni 2024. Inschrijven kan vanaf NU.

• Aan dit tornooi kunnen leden vanaf 18 jaar deelnemen.
  • Het heeft als doel dat (vooral nieuwe) leden elkaar beter leren kennen en dat ze ook eens kunnen spelen tegen andere spelers. Het tornooi heeft een recreatief karakter. We rekenen dan ook op de fairplay van iedereen, zowel wat het spelen aangaat als de deelname aan de juiste reeksen.
  • Inschrijven voor de enkel reeksen dient te gebeuren via Tennis Vlaanderen vanaf 20 mei. Men kan voor meerdere reeksen inschrijven, zolang het organisatorisch mogelijk is.
  • Inschrijven voor de dubbelreeksen moet met onderstaand formulier. Je schrijft alleen voor jezelf in. De partner wordt toegekend door de wedstrijdleider.

De reeksen zijn:

• Enkel Dames 3 (ED3: 3 punten)
  • Enkel Dames 2 (ED2: tot 15 punten)
  • Enkel Dames 1 (ED1: tot 30 punten)
  • Enkel Heren 3 (EH3: 3 punten)
  • Enkel Heren 2 (EH2: tot 15 punten)
  • Enkel Heren 1 (EH1: tot 30 punten)
  • Dubbel gemengd: Je mag individueel max. 45 punten hebben, Inschrijven voor de dubbelreeksen met onderstaand formulier. De partner wordt toegekend door de wedstrijdleider. Het is bedoeling dat een beginner gekoppeld wordt aan een meer ervaren speler. De reeks start met een voorronde in poule-vorm. De eerste twee van elke poule gaan verder in een reeks met eventueel 1/8 finale, 1/4 finale, 1/2 finale en finale.
  • Voor de Enkelreeksen kan er, afhankelijk van het aantal inschrijvingen,  een verliezersronde worden georganiseerd.  De verliezers komen dan uit in een nieuwe reeks met 1/4-finale, 1/2- finale en finale.
  • Alle wedstrijden worden bij loting bepaald. De Enkelwedstrijden bestaan uit 2 winnende sets. Bij de Dubbelwedstrijden speelt men 2 sets en bij gelijke stand wordt een super tiebreak gespeeld.
  • De uitslagen worden onmiddellijk na de wedstrijd aan de wedstrijdleiding bezorgd.
  • De datum van uw eerste wedstrijd wordt u per mail gestuurd.
  • Zaterdagnamiddag 22 juni:  finale-dag . Indien de planning het toelaat, mogen finales ook voor 22 juni gespeeld worden.

Tornooien van de afgelopen jaren:

Inschrijvingsvoorwaarden

• Lid zijn van T.C. Basveld.
  • Op 1 januari 2024 minstens 18 jaar zijn.
  • Men kan inschrijven voor meerdere reeksen, zolang het organisatorisch mogelijk is.
  • Inschrijven ten laatste donderdag 6 juni 2024.  Wie te laat inschrijft komt op een reservelijst.
  • Inschrijven voor Dubbel Gemengd kan alleen via onderstaand formulier.
  • Inschrijven voor Enkel kan alleen via de website van Tennis Vlaanderen of de APP (ga naar Competitie en Zoek een tornooi).
  • Je wordt voor de eerste wedstrijd per mail verwittigd.
  • Je dient voldoende dagen/uren ter beschikking te zijn, geef duidelijk aan welke dagen/uren je absoluut niet kan spelen. Wie niet voldoende ter beschikking is, kan worden uitgeschreven.
  • Indien in de loop van het tornooi de wedstrijdleiding te weinig ruimte krijgt om de winnaar voor een volgende match in te plannen dan gaat de verliezer verder.
  • Om deel te nemen aan het Dubbel Gemengd mag je individueel maximaal 45 punten hebben.
  • Het kan gebeuren dat je meerdere dubbel-wedstrijden op een dag moet spelen.
  • In de loop van het tornooi kan de wedstrijdleiding beslissen of een gekwetste of niet beschikbare speler vervangen wordt door een nieuwe speler.
  • De deelname aan het ledentornooi is gratis, het zou wel fijn zijn als je (samen met je partner/gezin) naar de barbecue komt.

Wedstrijdleiding

• Marcel Schildermans (0475 91 07 98)
  • Clublokaal: 011 81 63 91

Prijsuitreiking

• Zaterdag 22 juni 2024

Barbecue

• Het ledentornooi wordt traditioneel afgesloten met een lekkere BBQ. Dit jaar zal de BBQ echter niet doorgaan. Onze uitbater Ronny zal op de finaledag echter wel uitpakken met heerlijke Arrosticini (lams, kip, varken). Hiervoor dient men vooraf NIET in te schrijven. Maar we nemen aan dat iedereen massaal naar de club zal afzakken om te genieten van deze Italiaanse lekkernij en ondertussen kijken naar enkele spetterende finales van het ledentornooi.
  • Zaterdag 22 juni 2024
Event Datum/tijd