Tennis Team Cup Interclub

• Deze competitie wordt gespeeld volgens het interclubreglement 2023 en onderstaande bepalingen.
  • Deze competitie is voorbehouden voor dames en heren geboren in 2007 en vroeger
  • 1 ploeg bestaat uit 4 basisspelers. Er mogen tot 8 spelers op de ploegensamenstelling worden toegevoegd (voor dubbel gemengd is dat max. 2 extra mannen en/of 2 extra vrouwen)
  • Inschrijven van ploegen kan tot uiterlijk 20 juni.
  • Toevoegen van spelers aan de spelerslijsten kan nog tot de laatste speeldag.
  • De poules worden zoveel als mogelijk regionaal samengesteld. Een poule bevat max. 6 ploegen (5 ontmoetingen). Er is geen eindronde voorzien.
  • Competitiedata:  weekends van
    • 26-27 augustus,
    • 2-3 september,
    • 9-10 september,
    • 16-17 september,
    • 23-24 september
      • zaterdag 10u00 (aanwezig om 9u45): DD, DH, DG Open
      • zaterdag 14u00 (aanwezig om 13u45): DD 25+, 50+
      • zondag 10u00 (aanwezig om 9u45): DG 25+, 50+
      • zondag 14u00 (aanwezig om 13u45): DH 25+, 50+
  • De officiële speeldag is zaterdag/zondag. Ontmoetingen mogen vooruitgeschoven worden of tot uiterlijk zondag 24 september in akkoord met beide partijen.
  • Per ontmoeting worden telkens 2 rotaties van 2 dubbels gespeeld. Voor Dubbel Gemengd is dat 1 Dubbel Heren, 1 Dubbel Dames en 2 Dubbels Gemengd: eerst 1x dubbel heren en 1x dubbel dames, daarna 2x dubbel gemengd.
  • Per rotatie moet het aantal punten van de 1e dubbel hoger of gelijk zijn aan het aantal punten van de 2e dubbel (niet van toepassing bij de eerste rotatie van dubbel gemengd reeksen, hier spelen gewoon de 2 dames samen en de 2 heren)
  • Elke speler mag max. 2 dubbelwedstrijden spelen waarvan max. 1 Dubbel Gemengd. Een speler mag niet 2x met dezelfde medespeler aantreden in eenzelfde ontmoeting.
  • Het is toegelaten om op eenzelfde speeldag aan meerdere ontmoetingen deel te nemen (OPGELET: dit kan enkel in combinatie met een ontmoeting met Tennis Team Cup!) Bv. deelnemen aan een vooruitgeschoven ontmoeting van de Tennis Team Cup en deelname aan de intergewestelijke eindronde op zondag of deelname aan de Tennis Team Cup met een ploeg in de voormiddag en de namiddag is dus mogelijk. Deelname aan 2 ontmoetingen van intergewestelijke eindronde op eenzelfde speeldag is niet toegelaten.
  • Maaltijden: Uit bevraging van spelers en clubs blijkt dat het samen eten na de ontmoeting zeer geapprecieerd wordt. We laten de clubs vrij in hun keuze maar we willen wel dat de thuisclub minstens 72 uur vooraf de bezoekers uitnodigt en daarbij duidelijk vermeldt of er al dan niet een maaltijd wordt aangeboden (en tegen welke prijs).
  • Inbreuken – klachten: Inbreuken tegen het reglement en klachten worden behandeld door de Hoofdzetel Tennis Vlaanderen. Boetes tegen inbreuken worden voor Tennis Team Cup analoog toegepast zoals bij gewestelijke interclub.

Event Datum/tijd
zaterdag 26 augustus 2023 om 10u00