Basveld veteranen: enthousiaste kennismaking met padel !

Erik De Gruyter 05-02-2021

Aangenaam temperatuurtje, windstil, af en toe een verkwikkende zonnestraal. Meer moest dat niet zijn voor onze veteranen om vandaag ingewijd te worden in de Wondere Wereld van Padel. Twee weken geleden nam de club het initiatief om onze minder jonge leden de kans te geven om kennis te maken met padel. Bijna de helft van het veteranenclubje reageerde positief om de padelkunstjes onder de knie te krijgen.

Onder de deskundige leiding van Bart Jenné kregen ze vandaag een stoomcursus van een kwartier.  Il faut le faire ! Uitleg over hoe het spelletje werkt, opslagregels, beheren van de glazen kooi, valkuilen, tactische tips... Bart bracht het met veel bravoure.  En dan snel de baan op voor de practice. Gevolg: na een halfuurtje stonden onze veteranen te swingen alsof ze in hun leven niets anders gedaan hadden.

Iedereen laaiend enthousiast na afloop. Het leidt dan ook geen twijfel dat onze veteranen de volgende weken de weg naar onze padelterreinen blindelings zullen vinden.

In de coulissen werd de vraag gesteld of ook andere leeftijdsgroepen kunnen genieten van een padel initiatie. Uiteraard wil TC Basveld hierin meegaan. Lespakketten zijn voorlopig niet aan de orde. Maar personen, die nood hebben aan een éénmalige initiatie kunnen dit laten weten via de website van de club. De padelcommissie zal er dan voor zorgen dat er op korte termijn iets op stapel gezet wordt.