Tennislessen -12 jarigen indoor blijven doorlopen

Erik De Gruyter 28-10-2020

Via de media hebben jullie wellicht reeds vernomen dat de uitgevaardigde maatregelen van de Vlaamse regering voor sportclubs vroeger ingaan dan vrijdagavond 18 uur. Voor onze club betekent dit dat er vanaf woensdag middernacht door volwassenen en + 12 jarigen tot nader order niet meer in onze hallen kan getennist worden.

De -12 jarigen (geboortejaar 2008 of later) kunnen wel nog aan de bak . We hebben hierover vandaag uitvoerig contact gehad met de gemeentelijke overheid. Na overleg tussen burgemeester Johny De Raeve, schepen van sport Bram De Raeve en algemeen directeur Bart Telen werd besloten dat de gemeente Zonhoven de sportclubs voor hun -12 jarigen ZELF laat beslissen of zij  indoor nog trainingslessen wensen te geven.

Als gevolg hiervan besloot de sportieve commissie van TC Basveld om meerdere redenen de lessenreeksen voor onze -12 jarigen  te laten verderlopen. Om de lessen nog meer Coronaproof te laten plaats vinden, zullen er bijkomende maatregelen worden genomen. (bv dragen van mondmasker door trainers tijdens de lessen)

Vermits onze andere clubleden voor minstens een paar weken werkloos moeten toezien, gaat het clubbestuur zich buigen over financiële compensaties voor het derven van de spelbeurten in de hal.

Mochten er zich in de komende dagen nieuwe ontwikkelingen voordoen dan zullen onze leden daar via de bekende kanalen "subito presto" op de hoogte gehouden worden.

Veel sterkte iedereen in deze moeilijke tijden ! Keep it safe en  vooral gezond !!!