RESERVERING EN VOORRANGSREGELS BUITENSEIZOEN

Erik De Gruyter 21-04-2023

Het buitenseizoen is recent op gang geschoten. De gretigheid waarmee onze leden de fraai aangelegde buitenterreinen (dikke merci Jef) figuurlijk bestormen wijst op bijzonder veel tennishonger en daar kunnen we alleen maar verheugd over zijn.

Omdat voor sommige leden en ook voor onze uitbaters de zogenaamde spelregels niet altijd even duidelijk zijn, heeft onze secretaris Bart Jenné een oplijsting gemaakt van de reservering en voorrangsregels voor het zomerseizoen. TC Basveld vertrouwt erop dat de spelregels voor iedereen duidelijk verwoord werden. Hieronder een overzicht van de voorrangsregels :

RESERVERINGEN

1. ALGEMEEN

• Enkel de buitenterreinen zijn reserveerbaar.
  • Er wordt verwacht dat leden buiten spelen wanneer er terreinen beschikbaar zijn.
  • Enkel bij aanhoudend regenweer kan gebruik gemaakt worden van de binnenterreinen tijdens het zomerseizoen, op één enkele uitzondering na die hieronder beschreven wordt.
  • Indien een reservatie niet kan doorgaan, is men verplicht deze zo spoedig mogelijk te annuleren.
  • De spelers dienen tijdig aanwezig te zijn, de reservering vervalt 10 minuten na de begintijd.
  • Jeugdleden jonger dan 16 jaar kunnen niet reserveren na 19 uur onderling wel samen met een volwassene die hiervoor reserveert in eigen naam.  Enkel indien een terrein 10 minuten na de aanvangstijd nog vrij is mogen jeugdleden er van gebruik maken.
  • Het aantal spelers op het terrein = het aantal spelers zoals vermeld in de reservatie !
  • Niet-leden zijn niet toegelaten zonder reservatie; tegen betaling kan er gereserveerd worden met gastspelers of met ‘onbekende gasten’. Dit kan alleen als er nog vrije plaatsen zijn, enkele dagen voor de boeking.
  • Indien alle buitenterreinen gereserveerd zijn, kunnen leden zonder reservatie uitzonderlijk gebruik maken van de indoorterreinen.  Indien echter leden met een reservatie omwille van regen naar binnen wensen te verhuizen, dienen de leden zonder reservatie hun indoorplein opnieuw ter beschikking te stellen.

2. VOORRANGSREGELS

Voorrangsregels buitenterreinen (zomerseizoen)

• Interclub: het aantal buitenpleinen beschikbaar voor niet interclubleden is in samenspraak met de wedstrijdleiding en op basis van vraag en aanbod.

• Trainingen voor 19 uur: beschikbaarheid over maximum 6 buitenpleinen; de overige lessen gaan door in de hal.

• Trainingen na 19 uur: beschikbaarheid over maximum 4 buitenpleinen.

Voorrangsregels binnenterreinen (in geval van overmacht door slecht weer – REGEN - tijdens zomerseizoen).

• Tornooien door de club georganiseerd of andere clubactiviteiten krijgen voorrang en kunnen over 4 binnenpleinen beschikken.

• Open Tornooi : 6 pleinen ter beschikking van het tornooi
    • In het geval dat er minder dan 4 binnenpleinen door het tornooi of clubactiviteiten worden ingenomen, krijgen ‘geplande les-sessies’ voorrang op vrij spelen.
    • Flextraining wordt niet beschouwd als ‘geplande les sessie’

• Open Tornooi ‘burenclubs’ (Meulenberg, Tenkie, Winterslag):
    • Zij krijgen voorrang op 2 binnenpleinen.
    • Geplande les-sessie krijgt 2 binnenpleinen ter beschikking
    • 2 binnenpleinen zijn vrij beschikbaar voor de leden (First come first serve principe, er wordt enkel 1 uur gespeeld, inschrijving dient bij de uitbater van de kantine te gebeuren)
    • De beschikbaarheid van binnenpleinen voor open tornooien van burenclubs vervalt indien er een eigen intern tornooi of activiteit is of bij een interclub met 2 ploegen
    • Tijdens een interclub met 1 thuisploeg wordt de beschikbaarheid van binnenpleinen voor Open tornooien van Burenclubs beperkt tot 1 binnenplein en hebben geplande les-sessies prioriteit boven het vrije spel van leden.
  • Interclubdag met 2 of meer thuisploegen:
    • 2 thuisploegen: 4 binnenpleinen beschikbaar voor interclub, 1 beschikbaar voor les en 1 beschikbaar voor vrij spelen (First come First serve)
    • Meer dan 2 thuisploegen: alle binnenpleinen ter beschikking

• Interclubdag met 1 thuisploeg:
    • Interclub beschikt over 2 binnenpleinen
    • Geplande les-sessie krijgt 2 binnenpleinen ter beschikking
    • 2 binnenpleinen zijn vrij beschikbaar voor de leden (first come first serve principe, 1u speeltijd)
  • Geen Tornooi of interclub:
    • Na 19:00 uur hebben de lessen voorrang op 4 pleinen, de overige 2 pleinen zijn beschikbaar voor de leden (first come first serve principe, 1u speeltijd).

Algemene opmerking m.b.t. binnenterreinen:

• Voor 19:00 uur en in het weekend hebben de lessen steeds voorrang op 4 binnenpleinen
  • Flextraining wordt niet beschouwd als ‘geplande les-sessie’ !
  • Indien een les of vrij spel is begonnen, mag binnen worden uitgespeeld tot het einde van het uur. (vb. 20:00 uur indien gestart is om 19u30)

Mogen we als club met aandrang vragen om steeds te reserveren en ook te annuleren indien nodig. Hartelijk dank voor jullie medewerking.

TC Basveld wenst alle leden een sprankelend en sportief hoogstaand tennisseizoen !!!!