Mondmaskers verplicht op TC Basveld

Erik De Gruyter 22-07-2020

Naar aanleiding van de recente ontwikkelingen van Covid-19 heeft Tennis Vlaanderen een aantal aanpassingen in zijn protocol doorgevoerd. Belangrijkste wijziging is het verplicht dragen van een mondmasker voor + 12 jarigen, zowel indoor als outdoor.

Enkele voorbeelden ter verduidelijking : ben je toeschouwer op een plaats buiten horeca uitbating = masker verplicht, ben je toeschouwer op clubterras en consumerend = geen mondmasker.

Speler, trainer, official bij wedstrijd = geen mondmasker

Zich verplaatsen op de club = mondmasker verplicht.

Straks start het Open Tornooi : overal zullen de nodige visuals worden uitgehangen met de vraag om de opgelegde regels strikt op te volgen.

Sinds de opstart van ons clubhuis merken we dat het enthousiasme bij onze leden om een drankje te nuttigen dermate groot is dat sommige leden de horecaregels niet altijd even goed opvolgen. Om onze uitbater Johnny te ondersteunen in het bewaken van het naleven van de gedragsregels graag voor iedereen nog eens een update :

• consumeer je drank/eten altijd zittend.
  • maximum 15 personen per tafel
  • rechtstaand consumeren is verboden
  • verplaats je niet naar andere tafels
  • bestelling wordt aan tafel opgenomen (indien er meer dan één barmedewerker is)
  • bestel aan de bar indien er maar 1 medewerker is.
  • houd hierbij steeds 1,5 m afstand en draag binnen een mondmasker.
  • respecteer het sluitingsuur

Onze club beseft dat er heel wat inspanningen gevraagd worden om alles goed te stroomlijnen.  We leven nu eenmaal in een vreemde onwezenlijke periode. Daarom is het bijna letterlijk van levensbelang om elkaar maximaal te ondersteunen in deze tijden.

Geniet de volgende weken mateloos van de zomer en ons Open Tornooi, maar Keep It Safe !!!