Maatregelen na contact met positief getest persoon

Erik De Gruyter 24-10-2020

Naar aanleiding van een misverstand tijdens de tennislessen houden wij eraan nog eens de procedure uit te leggen, die van toepassing is wanneer men in contact is gekomen met een persoon, die positief getest werd op Covid 19.

Was je langer dan 15 minuten en van dichtbij in contact met de zieke persoon? Is de persoon bijvoorbeeld een huisgenoot, een collega die naast je zit op kantoor of een beste vriend(in) op school?

Neem dan volgende maatregelen :

• Als hoogrisicocontact ZONDER symptomen word je voorlopig niet meer getest. Deze situatie geldt van 21oktober tot en met 15 november.
  • Blijf 10 dagen thuis in quarantaine, vanaf het laatste risicocontact. Wees na die 10 dagen 4 dagen extra waakzaam.
  • Voor wie niet kan gaan werken, kan een quarantaineattest worden uitgeschreven door de huisarts. Of telefoneer voor een attest naar het contactonderzoeknummer 02/2141919
  • Ga alleen naar buiten als het niet anders kan, bijvoorbeeld om naar dokter of apotheek te gaan of om voedsel te kopen. Draag daarbij steeds een mondmasker. Je mag wel in je eigen tuin komen.
  • Ontvang geen bezoek.
  • Meet 2 keer per dag je temperatuur.
  • Bel meteen de huisarts als je symptomen zoals koorts of hoesten krijgt. Ga niet naar de huisarts of ziekenhuis, telefoneren is de boodschap.

Heb je minder dan 15 minuten en niet van dichtbij contact gehad met een zieke persoon? Je hoeft niet thuis te blijven. Leef wel volgende richtlijnen na :

• Respecteer de hygiëneregels
  • Doe je activiteiten liefst buiten
  • Denk aan kwetsbare mensen
  • Houd afstand (1,5 m)
  • Beperk je nauwe contacten
  • Volg de regels over bijeenkomsten

Krijg je toch symptomen? Blijf thuis en bel de huisarts.

TC Basveld informeert jullie dat de lessen op de club tot nader order blijven doorgaan.

Ook wenst de club trainsters en trainers uitdrukkelijk te bedanken voor de schitterende manier waarop er wordt omgegaan met de werksituatie in deze bijzonder vreemde tijden.

Zorg voor jezelf en je geliefden! Strong together! Keep it safe!