Zeven TC Basveld teams spelen finale interclub

Erik De Gruyter 22-06-2022

Dit weekend dompelt onze gemeente zich onder in de sfeer van Zonhoven Trapt Door.  Bij TC Basveld zal de belangstelling op de eerste plaats gaan naar de sportieve huzarenstukjes van de zeven interclubteams, die de finale wisten te bereiken.

Sportief leverden de Basvelders dit jaar in de voorjaarsinterclub historische prestaties. Van de 52 ploegen haalden liefst 27 teams de eindronde : dat is meer dan 50 %, du jamais vu !!!

Zeven teams bekroonden hun inspanningen met een plaats in de finale.

Dubbel Dames 50/3 : Limburgs kampioen

De DD 50/3  werkten hun finale reeds gisteren reeds in de vooravond af bij TC Maaseik. Het team van kapitein Marie-Rose Vleugels met Diane Indeherberge, Martine Vleugels, Rita Bettens, Annemie Ceyssens en Moniek Cauberghe haalde de Limburgse titel binnen na een bloedstollende uitputtingsslag. Dikke proficiat jonge dames !!!!!

Vrijdagavond om 19 uur is het de beurt aan het team van Johnny Bex (Heren 35/4) in de eigen Basveld Arena om op zoek te gaan naar Limburgse glorie. Onze heren nemen het op tegen TC As. Het is de enige finale, die thuis kan afgewerkt worden. Reden te meer om onze jongens massaal een hart onder de riem te komen steken.

Zaterdag treedt het team van Amber Geypens (Dames 4) aan in Lanaken. Onze dames starten om 14 uur. Ook zij hopen dat er talrijke Basvelders voor de nodige vocale ondersteuning zullen zorgen.

Clubrecord: 4 ploegen in de jeugdfinale

Zaterdag en zondag is het D-day voor onze jeugdteams. Voor het eerst in de geschiedenis van TC Basveld bereikten 4 ploegen de interclubfinales. Dit is het mooiste bewijs dat het  Basveld trainersteam voortreffelijk werk levert bij onze grote schare jeugdleden. Chapeau, trainersteam !!!

De 4 finales worden op de terreinen van TC Hamont (vlak bij het stadscentrum) afgewerkt.

Zaterdag om 10u treden de JU11/4 (Alexander Ballet, Alexander Ballet en Vincent Tiri) aan.

Zaterdag om 10u spelen ook de JU 13/4 (Simon De Cock, Xieme Francois en Lukas Van Lee) hun finale.

Zaterdag om 13u30 is het de beurt aan de JU 11/2 (Tuur Cremers en Simon Vlemmings)

Zondag tenslotte komen bij de JU 09/2 Thomas Mertens en Maxim Van Reempts in actie.

Aan alle finalisten wenst TC Basveld heel veel succes en hopelijk vindt iedereen in zijn drukke agenda een gaatje om onze finalisten te gaan aanmoedigen.

TC Basveld : Go For It !!!!!!! TC Basveld : Go For It !!!!!!!