Dubbeltennis onder toezicht (D.O.T.) toegestaan

Erik De Gruyter 30-05-2020

Zoals reeds eerder gecommuniceerd - tot grote frustratie van het grote Basveld dubbel-legioen  -  is en blijft VRIJ DUBBELSPEL niet toegelaten.  De club heeft hierover een communicatie ontvangen van de gemeente Zonhoven waarin dit éénduidig gesteld werd.

Maar dat is geen reden om je racket aan de haak te hangen en in je luie zetel te blijven hangen : TC Basveld lanceert vanaf maandag D.O.T.

DUBBELEN ONDER TOEZICHT

Een dubbelprogramma waarbij je enkel gedurende vooraf bepaalde tijdsblokken kan inschrijven voor een dubbelspel, al dan niet met een ervaringsdeskundige en steeds onder toezicht.

Belangrijkste vereisten om te kunnen deelnemen aan dit dubbelprogramma (zie ook Flyer):

• Online reservatie via Tennis Vlaanderen terreinreservatie met vermelding van alle 4 spelers. Enkel deze spelers mogen het terrein op het geplande uur betreden.  In het vak opmerking vermeld je de naam van de meerderjarige toezichthouder; geen vermelding wie van de 4 deelnemers de toezichthouder zal zijn, betekent geen deelname aan het D.O.T.-programma.
  • Bij 4 minderjarige spelers dient of een trainer/ervaringsdeskundige of meerderjarige toezichthouder naast het plein aanwezig te zijn.
  • De toezichthouder is verantwoordelijk op zijn/haar terrein voor zijn/haar medespelers en voor de naleving van de COVID-maatregelen zoals ze door de club uitgevaardigd zijn.
  • Eventuele te gebruiken ondersteunende materialen zoals trainingstrips, potjes,… worden enkel gehanteerd door de toezichthouder.
  • Beperk het aantal verschillende spelers waarmee je speelt.
  • Houd steeds de 1,5m social distancing in acht, ook al wil dit soms zeggen dat je een bal moet laten gaan.
  • Speel niet op één lijn.
  • Vermijd elke vorm van fysiek contact.
  • Kantwissels gebeuren met de klok mee.
  • PLAY SAFE & GO blijft van toepassing
  • Het terrein één per één betreden en verlaten.
  • METEEN vertrekken na je D.O.T.

De club zal via haar trainers en bestuursleden strikt toezicht houden op de naleving van bovenstaande vereisten.

Wanneer iedereen de regels naleeft, zijn we als club ervan overtuigd dat wij allemaal kunnen blijven genieten van onze heerlijke sport.