Wie wordt de 'Leeuw van T.C. Basveld 2017' ...

18-09-2017

Wie wordt de opvolger van Ellen, Kaat en Sara en mag zich 1 jaar lang 'Leeuw van T.C. Basveld noemen'.

De 'Leeuw van T.C. Basveld'  is een speler of een groep van spelers die een voorbeeld is/zijn voor onze club en/of onze club op een waardige manier vertegenwoordigen. Dit kan gaan om geleverde prestaties op het terrein, maar ook om een verwezelijking off court (bv. sfeermaker binnen een groep, fair play, inzet voor bepaalde activiteiten, ...). Er zijn heel wat nominaties binnengekomen. Na overleg binnen het trainersteam zijn we tot volgende shortlist gekomen van 6 genomineerden (zie beneden).

Stemmen voor de 'Leeuw van T.C. Basveld' kan hier. De stemming wordt afgesloten op vrijdag 22 september om 23u 59. Samen met de keuze van de trainers en bestuur leidt dit uiteindelijk tot één of meerdere winnaars. De laureaat wordt bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de clubkampioenen komende zondag.

Birger Vandenbosch

Birger kan als voorbeeld bestempeld worden voor vele andere spelers. Aan motivatie is bij Birger nooit gebrek, zowel tijdens de tennis- als conditietraining geeft hij zich voor de volle 100%. Ook als het geen training is, kan je Birger vaak op de club zien spelen en probeert daar zowel zijn kameraden als zijn papa het vuur aan de schenen te leggen. Zijn prachtige inzet tijdens de trainingen leidt uiteraard ook tot mooie prestaties, zo bereikte Birger samen met Quinten de kwartfinale van de interclub.

Bronte Nysen & Julie Franssens

Bronte en Julie zijn twee stille, maar uiterst belangrijke krachten binnen het trainersteam. Zij staan steeds paraat om te helpen, zijn zeer behulpzaam voor de jongere trainers, …. Tijdens hun eigen wedstrijden zijn ze een toonbeeld voor de jongeren: sportief, er altijd voor gaan en veel plezier hebben tijdens de wedstrijd. Binnen het trainersteam zien we bij beiden de wil om bij te leren en we zien hen dan ook jaar na jaar groeien als trainer. Kortom, Bronte en Julie zijn een grote meerwaarde binnen het trainersteam.

Amelie Maex

Amelie heeft altijd een voorbeeldige inzet tijdens de lessen en tijdens de conditietraining. Ze is zeer gemotiveerd en toont tijdens de wedstrijden een grote vechtlust en doorzettingsvermogen. Dit alles resulteert in mooie resultaten. Amelie heeft dit jaar slechts 1 enkelwedstrijd verloren en heeft 2 tornooizeges behaald. Daarnaast is Amelie ook vaak op de club terug te vinden om samen met haar vriendinnen te helpen bij activiteiten en om naar anderen hun wedstrijden te kijken.

Lio Ramaekers

Al vanaf jonge leeftijd is Lio gepassioneerd door het tennis spelletje. Op haar jonge leeftijd laat ze zien over een geweldige winnaarsmentaliteit te beschikken en dit heeft er voor gezorgd dat Lio dit jaar voor schitterende prestaties heeft gezorgd. Zij behaalde maar liefst 5 tornooi-overwinningen en werd hiervoor beloond met deelname aan de eindronde van de Ethias-Tour U09, waar enkel de beste 8 speelsters aan mochten deelnemen.  Als kers op de taart reikte ze tijdens deze eindronde tot in de finale, iets wat uniek is in de geschiedenis van onze club.

Marjolie Dickmann & Amber Geypens

In het voorjaar zorgden Marjolie en Amber voor een onverwachte en hele mooie prestatie door de finale te bereiken tijdens de interclub, die zij ondanks een niet aflatende vechtlust net niet konden winnen. Steeds knokkend voor elkaar, een troostend woordje als de ander verloor, tranen van geluk bij winst, …. Zij zijn een mooi voorbeeld dat interclub een TEAMgebeuren is. Ook naast het terrein dragen Marjolie en Amber hun steentje bij. Ze zijn vaak aanwezig op de club, bieden een helpende hand bij de Bashap en de tombola, ….

Leijten Schoefs

Leijten is een ontzettend vriendelijke en gemotiveerde speler, die steeds voluit gaat tijdens de trainingen. Prestaties konden dan ook niet achterblijven en dat zijn er dan dit jaar ook wel heel wat. Leijten kon het afgelopen seizoen maar liefst 10 tornooien winnend afsluiten wat op het einde van seizoen resulteerde in een zevende plaats in de ranking van de Ethias-Tour U15, waardoor Leijten mocht deelnemen aan de eindronde. In de kwartfinale moest Leijten uiteindelijk nipt de duimen leggen tegen de latere finalist.