Voorrangsregels indoor zomer bij slecht weer

30-04-2015

Gaarne geven we onze leden een aantal spelregels mee in verband met de binnenterreinen in de zomerperiode wanneer er door slecht weer geen gebruik kan gemaakt worden van de buitenterreinen.

1. Alle clubtornooien en clubactiviteiten genieten volledige voorrang en kunnen over 4 terreinen beschikken. De wedstrijdleiding kan hier autonoom een beslissing over nemen. Indien er geen 4 terreinen worden ingenomen, krijgen geplande lessessies - op uitzondering van Flextraining - voorrang op vrij spelen.

2. Bij de Open Tornooien van Meulenberg, Tenkie en Winterslag krijgen zij voorrang op 2 binnenterreinen. Geplande lessen krijgen 1 binnenterrein en 1 terrein is voor leden beschikbaar (volgens first come first serve principe, er wordt enkel 1 uur gespeeld en men kan enkel starten op het uur en NIET op het kwartier of halfuur, inschrijven vrije uur dient aan uitbater te worden doorgegeven)

3. Tijdens interclub met 2 of meer ploegen: 4 terreinen voor interclub.

4. Bij interclub met 1 eigen ploeg: 2 terreinen voor interclub, 1 terrein voor lessen, 1 terrein voor leden vrij spelen. Opgelet: voor 19u en tijdens het weekend heeft les altijd voorrang.

5. Indien er geen tornooi of interclub is : voor 19u en tijdens het weekend hebben lessen voorrang op 4 binnenterreinen. Na 19u hebben les voorrang op 2 terreinen, 2 terreinen voor vrij spelen volgens first come first serve principe en speelduur max 1 uur.

Gaarne ook nog een paar algemene opmerkingen:

• indien les of vrij spel begonnen is, mag tot einde uur worden verder gespeeld (bv. 20u indien om 19u30 gestart)
  • punt 2 vervalt indien er overlap is met punt 1 of 3.
  • punt 2 heeft slechts 1 terrein indien er overlap is met punt 4 (interclub met 1 ploeg)
  • interclubploegen van de drie burenclubs: deze aanvragen worden bij de uitbater ingediend. Hij neemt een beslissing op basis van beschikbaarheid en voorrangsregels op de terreinen.

We hopen op jullie medewerking om de nieuwe spelregels op een adequate manier te kunnen toepassen.