T.C. Basveld schittert in finales interclub - Ellen & Kaat & Sara kampioen

28-06-2017

Afgelopen weekend werden de finales van de jeugdinterclub gespeeld op Sporta Herk en met 2 ploegen in de finale was T.C. Basveld goed vertegenwoordigd. De lange dag kende een schitterende apotheose met de titel die Ellen, Kaat en Sara behaalden in de reeks Meisjes U15-3, de eerste titel voor T.C. Basveld in meer dan 10 jaar. Een dikke proficiat meisjes.

In de voormiddag mochten de Meisjes U11, Marjolie Dickmann en Amber Geypens de spits afbijten tegen Tessenderlo. En de meisjes kennende zou het best spannend kunnen worden ... en het werd heeeeel spannend. Als eerste was Marjolie aan de beurt. Ze nam een goede start en won dan ook de eerste set met 4-1. In de tweede set waren de rollen omgekeerd 1-4. En toen begon de bloedstollende derde set. In het begin van de deze set was er een game die bijna 20 minuten duurde. Helaas werd die game verloren en liep Tessenderlo uit naar 1-3. Maar dat Marjolie een vechtjas is, weten we al langer en dat liet ook deze keer weer zien. Ze knokte zich naar 3-3, maar helaas was de tie-break er te veel aan. Vervolgens mocht Amber aantreden. Zij starte aarzelend en verloor dan ook de eerste set met 1-4. Op het einde van de eerste set was Amber al de evenknie van haar tegenstander en in de tweede set stak ze nog een tandje bij. Met zeer mooi tennis gaf ze haar tegenstander een koekje van eigen deeg: 4-2. Ook in de derde set nam Amber nog een voorsprong en net toen de tegenstander definitief begon te kraken, stokte de machine bij Amber en ging uiteindelijk de derde set met 1-4 verloren. De finaleplaats die Amber en Marjolie behaalden, is een schitterende prestatie waar ze heel fier over mogen zijn.

In de namiddag was het dan de beurt aan de Meisjes U15. Zij speelden tegen De Krekel Peer. Kaat (Bongaers) lag fijn aan het strand in Nice en kon er bijgevolg niet bij zijn. Sara (Franssens) mocht als eerste de baan op. Ze begon voortvarend en kwam dan ook al snel 3-0 voor. De tegenstander gaf niet af en na een lange strijd was het uiteindelijk Sara die de eerste set met 7-5 binnenhaalde. In de tweede set waren er mogelijkheden voor Sara om door te drukken, maar de kansen keerden en de set ging uiteindelijk met 4-6 naar Peer. In de derde set nam Sara opnieuw een 3-0 voorsprong en leek de buit binnen, maar helaas draaide de wedstrijd nog helemaal om en verloor Sara de derde set met 4-6. Dat betekende 3 wedstrijden gespeeld, 3 wedstrijden in 3 sets verloren voor T.C. Basveld. Zou het dan toch niet mogen lukken ....
Toen kwam onze speedy gonzales Ellen (Franssens) op het terrein. Ze mocht reeds beginnen terwijl zus Sara haar spannende match nog aan het spelen was en misschien daarom viel de stress wat weg en speelde zij een geweldige match. In no time won ze tegen een hoger geklasseerde tegenstander de eerste set met 6-1. Haar tegenstander begon daarna wel beter te spelen, maar dat deerde Ellen helemaal niet. Ze ging gewoon op haar elan verder en walste ook in de tweede set over haar tegenstander heen: 6/2. De dubbel moest de beslissing brengen en volgens de trainers moesten de zusjes het wel kunnen halen. De eerste spelletjes deden een spannende en mooie wedstrijd vermoeden, maar toen begon de machine te lopen. Spel na spel werd in razend tempo gewonnen en Sara en Ellen liepen uit tot 6/2 5/1. Maar er is een wet in het tennis die zegt: de wedstrijd is pas over als de laatste bal geslagen is. Liefst 7 matchballen hadden Sara en Ellen nodig om de wedstrijd uit te maken en daarmee was de Limburgse titel voor onze Meisjes U15 een feit.
We willen ook Britt Kumbruck zeker en vast bedankt. Door de afwezigheid van Kaat was Britt als reserve meegegaan naar Herk, voor het geval Ellen of Sara in de enkelwedstrijd geblesseerd zouden raken. Britt heeft de hele namiddag mee zitten supporteren en daarom voor haar een dikke dank u wel.

De hele dag werden de ploegen luid aangemoedigd door een grote groep supporters (30 à 40). Geen enkele club was meer aanwezig dan T.C. Basveld, zeker met de vele spandoeken die de supporters bij hadden. De trainers vonden dan ook dat deze uitzonderlijke dag een passend einde verdiende en daarom werd er voor de 2 ploegen 's avonds nog een verrassingsfeestje georganiseerd. De kids werden geblindoekt in een Geitje opgehaald bij hen thuis en naar de club gebracht. Daar werden ze opgewacht door hun supporters. Alle aanwezigen konden genieten van een hapje en een drankje en  voor de meisjes was er nog een personaliseerde cake als verrassing voorzien.

Eind augustus spelen Ellen, Kaat en Sara de intergewestelijke einronde in Beveren en gaan zij op jacht naar de Vlaamse titel.