Sarah en Pieter Jonge Leeuw 2016

24-03-2016

zondag 13 maart, een heuglijke dag voor T.C Basveld. De dag dat de Jonge Leeuw 2016 bekend zou worden gemaakt met Sarah en Pieter als één van de kanshebbers.

Met het bereiken van de top 3 hadden ze hun doelstelling bereikt. Als toemaatje mochten zij hun project ook effectief voorstellen. Gesteund door Pieter vanuit Praag, enkele trainers in het publiek en haar ouders ergens buiten (ouders mochten namelijk niet binnen) bracht Sarah een uiteenzetting voor de andere Jonge Leeuwen en o.a. Tia Hellebaut en Kevin Beyens (sportief directeur TennisVlaanderen). Enkele spannende uren volgden en iets na de middag viel het verdict: totaal onverwacht werder Pieter en Sarah als winnaars bekend gemaakt van het project Jonge Leeuwen.

Even terugblikken:
In de zomer van 2015 schreven Sarah en Pieter zich tamelijk impulsief in om deel te nemen aan het project 'Jonge Leeuw van Vlaanderen' georganiseerd door TennisVlaanderen. Dit is een wedstrijd waar jonge, gemotiveerde trainers een project uitkiezen a.d.h.v. de noden van de club, dit uitwerken en laten leven in de club. Een opvallende vaststelling op onze club is dat het aantal competitiespelers en interclubploegen relatief klein in gezien het aantal kinderen dat les volgen op onze club. Vandaar ook de keuze van Sarah en Pieter voor hun project '5 to Interclub', waarbij het de bedoeling is om kinderen te stimuleren op jonge leeftijd interclub te doen spelen. Op deze manier komen ze voor de eerste keer in aanraking met competitie op een begeleide en leuke manier.

De naam van het project spreekt voor zich, in 5 stappen de kinderen voorbereiden op de interclub. De eerste 3 stappen zijn momenteel reeds achter de rug. Zo konden de kinderen reeds deelnemen aan begeleid vrij tennis, een laddercompetitie en een interne interclubontmoeting. Hierbij werd elke keer de nadruk gelegd op 1 van de volgende aspecten 'tellen, fairplay, handje geven, uit roepen, ...' Tijdens deze momenten werd aan de ouders de nodige info meegegeven, aangezien het voor velen de eerste aanraking is met interclub en wedstrijd spelen. Naast de nodige informatie omtrent interclub werd aan de ouders ook meegeven wat verwacht van de ouders naast het terrein, waarbij fairplay een belangrijk aspect is.

In april staat nog een oefeninterclub op het programma met Heusden en eind april, begin mei is het dan zo ver: de eerste interclubwedstrijd.

Als Jonge Leeuwen mogen Sarah en Pieter het laatste weekend naar een internationaal congres in Londen. Wie eind juni en Engeland zegt, denkt onmiddellijk ook aan het grootste tornooi ter wereld. Jawel, Sarah en Pieter mogen ook een dag rondlopen op Wimbledon en de sterren van vandaag gaan bewonderen. Pieter is dan gelukkig terug uit Praag, Sarah moet haar schoolbal missen, maar beide willen ze deze unieke ervaring uiteraard niet missen.

Sarah, Pieter, nogmaals een dikke proficiat namens het bestuur, het trainersteam en alles leden van T.C. Basveld

Voor de geïnteresseerden: klik hier voor de ppt-presentatie van Sarah en Pieter