Clubkampioenschap 2015 van 5 tot 20 september

18-08-2015

Het clubkampioenschap 2015 komt er weer aan. Bij de enkelreeksen hebben we de 2 laagste reeksen behouden.

EH en ED NG tot C30/5

EH en ED NG tot C30/3

Omdat er vorig jaar te weinig inschrijvingen waren bij zowel de heren als de dames in de reeks tot C30, hebben we deze samengevoegd met de open reeks, zodoende kunnen jullie je eens meten met de echte kampioenen. Als er veel inschrijivingen zijn zullen we een kwalificatietabel invoeren, zodoende dat jullie eerst tegen de spelers van je eigen categorie spelen.

Bij de leeftijdsreeksen hebben we de open reeksen voor dames ED25 en voor de heren EH35.

De laagste reeksen zijn VOORBEHOUDEN voor echte beginners. De wedstrijdleiding kan inschrijvingen weigeren en deze in een hogere reeks plaatsen. Bedoeling is ook dat iedereen die zich in zijn eigen reeks inschrijft, zich eveneens inschrijft in een hogere reeks. Iedereen die zich inschrijft in 2 enkelreeksen, mag zich ook nog inschrijven in 2 dubbelreeksen. In andere gevallen is het maximum aantal reeksen beperkt tot 3. Zorg dat je voldoende beschikbaar bent als je in meerdere reeksen inschrijft.

NIEUW 2015:

We hebben slechts 3 reeksen bij de dubbels. De reeksen tot 15 punten, 40 punten en de open reeks.Dit zowel voor dubbel dames, dubbel heren en dubbel gemengd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor het eerst is er ook een DUBBELTORNOOI voor de JEUGD

Wanneer:           zaterdag 12 september tussen 15u 30 en 19u 00. Bij voldoende aantal inschrijvingen spelen de eerste (en eventueel) tweede van de verschillende poules in de laatste week van het clubkampioenschap nog verder in tabelvorm.

Wat:                      Een tornooi in poulevorm waar plezier voorop staat. De wedstrijden duren 30’ of 45’, afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Teams zijn vrij te vormen (meisje-jongen, jongen-jongen of meisje-meisje). Door in poulevorm te spelen, speelt iedereen zeker meer dan 1 wedstrijd. Wij zorgen ervoor dat iedereen één of meerdere wedstrijden op zijn/haar niveau kan spelen.

Voor wie:            alle jeugdspelers geboren in 1999 en later (minimum kleur oranje)

Reeksen:             U09 (geboren in 2006 en later)

U12 (geboren tussen 2003 en 2005)

U16 (geboren tussen 1999 en 2002)

Inschrijven:        via basveld-tc@hotmail.com (niet via website TennisVlaanderen), met vermelding van de reeks en de namen van de spelers.

Hieronder volgt het officiële regelement van de clubkampioenschappen:

Elk lid kan zich zonder verdere beperkingen in maximum 3 reeksen inschrijven. Leden die liever enkel spelen kunnen zich dus in meerdere enkelreeksen inschrijven. Dames of heren die liever dubbel spelen, kunnen zich in meerdere dubbelreeksen inschrijven (bijvoorbeeld in 2 reeksen dubbel gemengd, en in 1 reeks dubbel). De beperking tot een maximum van 3 reeksen blijft behouden om genoeg ruimte te hebben bij het plannen van alle wedstrijden.

We willen er ook nog op wijzen dat in alle enkelreeksen voor volwassenen bij een voldoende aantal inschrijvingen, gewerkt wordt met een systeem van  kwalificaties. Dat betekent dat spelers met een lager klassement eerst onderling tegen elkaar spelen. De winnaars gaan verder in de tabel, en komen dan geleidelijk aan uit tegen spelers met hogere klassementen. We willen voornamelijk de dames oproepen om massaal in te schrijven voor de enkelreeksen. Als je een lager klassement hebt, zal je eerste wedstrijd zeker niet zijn tegen de clubkampioen van 2015! We hopen dat elk lid hierin zijn gading kan vinden, en rekenen op een stormloop aan inschrijvingen voor het clubkampioenschap van 2015.

Jeugdleden die in de andere reeksen inschrijven zijn automatisch ingeschreven in hun jeugdreeks! Men kan slechts inschrijven in jeugdreeksen als men in 2015 lentetraining gevolgd heeft of interclub gespeeld heeft voor onze club.

INSCHRIJVEN kan vanaf nu via de website van Tennis Vlaanderen met aanduiding van jullie beschikbaarheid. De inschrijvingen voor volwassenen worden afgesloten op 2 september om 20.00 uur. De jeugd kan inschrijiven tot 31 augustus 20.00 uur. De dubbels voor de jeugd dienen apart ingeschreven worden. Zie hierboven.

Het inschrijfgeld voor deelname aan het clubkampioenschap wordt vereffend bij de eerste wedstrijd en is als volgt:
3,00 € per persoon voor een inschrijving in de reeks enkelspel
6,00 € per koppel voor een inschrijving dubbelspel
Inschrijving in de jeugdreeksen is gratis.