Nieuwe ploeg gezocht voor de winter-interclub

08-10-2014

Basveld Tennisclub organiseert reeds een aantal jaren een winter-interclub. We zijn op zoek naar een nieuwe ploeg in de reeks tot 120 punten. Hieronder wat meer informatie over het verloop van de winter-interclub.

- Elke ploeg telt minstens 2 dames en minstens 2 heren. Eén van de spelers fungeert als kapitein. Er staat geen maximum op het aantal spelers. Een speler kan echter niet deel uitmaken van meerdere ploegen.

- Elke ontmoeting begint met 1 partij dubbel dames en 1 partij dubbel heren. Na een pauze wordt afgerond met 2 partijen dubbel gemengd. Elke partij duurt precies 1 uur. Er wordt gespeeld naar het grootst aantal gewonnen games.

- Er wordt gespeeld in 2 reeksen van 8 ploegen verdeeld over 2 poules. In de laagste reeks mogen de 4 spelers op het veld samen nooit meer dan 60 punten tellen volgens hun VTV dubbelklassement. In de hoogste reeks mag het aantal punten niet hoger zijn dan 120

- Er wordt gespeeld op zaterdagavond tussen 19u tot 23u. De speeldagen zijn: 18 okt, 29 nov, 10 jan en 7 maa (voor de reeks tot 60 punten); 15 nov, 13 dec, 24 jan en 21 maa (voor de reeks tot 120 punten). Elke ploeg speelt tegen elke andere ploeg in haar poule (= 3 wedstrijden). De competitie wordt afgerond met een finale, waarin elke ploeg van de ene poule speelt tegen de gelijkgerangschikte ploeg uit de andere poule. Elke ploeg speelt dus 4 ontmoetingen.

- Bij inschrijving betaalt elke ploeg een eenmalig bedrag van 50 Euro. Dit bedrag dekt de basiskosten voor het gebruik van de zaal voor alle ontmoetingen.

Als je een ploeg wil vormen, geef dan volgende gegevens voor 20 oktober door aan Johnny Bex of aan Eric Steegmans.:

- Naam van de ploeg

- Naam van de kapitein (= aanspreekpunt voor de wedstrijdleiding)

- Namen en dubbelklassmenten van minstens 4 spelers.

Groetjes,

Johnny & Eric