Kies mee de 'Leeuw van T.C. Basveld 2016'

20-09-2016

Wie wordt de opvolger van Sarah Haesevoets en mag zich 1 jaar lang 'Leeuw van T.C. Basveld noemen'.

De 'Leeuw van T.C. Basveld'  is een speler of een groep van spelers die een voorbeeld zijn voor onze club en/of onze club op een waardige manier vertegenwoordigen. Dit kan gaan om geleverde prestaties op het terrein, maar ook om een verwezelijking off court (bv. sfeermaker binnen een groep, fair play, inzet voor bepaalde activiteiten, ...). Er zijn heel wat nominaties binnengekomen. Na overleg (discussie) zijn we tot volgende shortlist gekomen van 8 genomineerden (zie beneden).

Stemmen voor de 'Leeuw van T.C. Basveld' kan niet meer. De stemming werd afgesloten op donderdag 22 september om 23u 59. Samen met de keuze van de trainers en bestuur leidt dit uiteindelijk tot één of meerdere winnaars. De laureaat wordt bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de clubkampioenen komende zondag.

Jef Vanhees

Jef heeft zich de afgelopen maanden in the picture gewerkt binnen de trainersgroep. Als groentje tussen de trainers staat hij er onmiddellijk, hij staat altijd klaar om te helpen, neemt zelf initiatief en daarenboven kan hij ontzettend goed omgaan met kinderen. Jef is een trainer waarop we altijd kunnen rekenen en een enorme zin voor initiatief heeft. Hij is met zijn enthousiaste, maar toch zorgzame manier van omgaan met kinderen een voorbeeld voor vele trainers.

Op korte tijd heeft Jef zijn plaats binnen de trainersgroep afgedwongen. Met Jef erbij is de trainersgroep een sfeermaker rijker.

Isabeau & Marjolie Dickmann – Liezl & Janne Maes – Yana & Saartje & Liese Tournier

Janne & Liezl, Isabeau & Marjolie, Yana & Saartje & Liese, allemaal hebben ze zich van hun beste kant hebben laten zijn  bij de speculoosverkoop. Onbewust hebben zij er een vriendschappelijke competitie van gemaakt: Welke familie verkoopt de meeste speculoos. Vrienden, buren, familie, … aan iedereen gingen ze vragen om een pakje speculoos te kopen. En zeg nu zelf, wie zou niks van deze lieftallige dames willen kopen?

Met elk meer dan 100 pakjes per familie hebben zij er mee voor gezorgd dat de club voor de jeugdspelers materiaal heeft aangekocht, leuke activiteiten heeft georganiseerd, ...

Kaat Bongaers

Kaat heeft dit jaar opnieuw enkele mooie prestaties behaald. Met haar team bereikte ze de finale van Limburg bij de interclub. Tijdens die finale kwam zowel de scheidsrechter als de coach van de tegenstander zeggen dat Kaat haar houding en inzet fantastisch waren, eigenschappen die we op T.C. Basveld hoog in het vaandel dragen. Verder won Kaat ook nog een 3-tal tornooien, waaronder dit van T.C. Basveld.

Ook naast het terrein draagt Kaat haar steentje bij en helpt ze bij allerhande activiteiten. Ze is net als Janne één van de meisjes die instaat voor de tombola verkoop en ook bij de speculoos- en pizzaverkoop zorgt haar onschuldige lach voor een mooie opbrengst!

Bronte Nysen

Bronte is één van de stille krachten binnen het trainersteam. Tijdens de lessen brengt ze haar enthousiasme over naar de kinderen. Bovendien is ze bijzonder creatief in haar oefeningen en is ze enorm leergierig.
Door haar enthousiasme motiveert zij de kinderen om tennis als een echte FUN sport te zien.

Bronte zal je nooit zien zonder lach op haar gezicht, wat er mee voor zorgt dat zij heel goed ligt in de trainersgroep. Nooit is het Bronte te veel om te helpen bij activiteiten. Zij is dan ook echt een meerwaarde binnen het trainersteam.

Gertjan Nelissen

Gertjan heeft dit jaar heel wat mooie resultaten geboekt. Zo heeft hij ondertussen 3 tornooien gewonnen. Bovendien bezet hij momenteel de eerste plaats in het jeugdsterrencircuit, wat een zeer mooie prestatie is.

Kenmerken van Gertjan is zijn inzet tijdens de lessen en de gretigheid om beter te worden,  iets wat enorm gewaardeerd wordt door de trainers. Ondanks de blessure waar hij geregeld last van heeft, vindt hij toch steeds meer de motivatie om er vol voor te gaan.

Marjolie Dickmann

Marjolie is één van de jongeren die zich van haar best kant laat zien op en naast het terrein. Zo is ze één van de toppers bij de speculoosverkoop en ook tijdens het open tornooi was ze alom aanwezig bij het helpen in de Bashap en de verkoop van de tombola.Op het terrein is zij een zeer gedreven speelster die ook in moeilijk omstandigheden steeds blijft vechten.

Haar grote vooruitgang het afgelopen seizoen is het resultaat van haar goede inzet tijdens de trainingen en haar wil om beter te willen worden!

Janne Maes

Janne is één van onze meest gedreven competitiespelers. Ze speelde afgelopen seizoen maar liefst 43 wedstrijden en met succes. Zo won zij 5 tornooien en behaalde daarnaast ook nog 3 finaleplaatsen.Daarnaast is Janne één van onze fairste jeugdspelers en aldus een mooi voorbeeld voor de Kidstennissers op onze club.

Ook naast het terrein draagt Janne haar steentje bij en helpt ze bij allerhande activiteiten. Ze is net als Kaat één van de meisjes die instaat voor de tombola verkoop en ook bij de speculoos- en pizzaverkoop zorgt haar onschuldige lach voor een mooie opbrengst!

Interclubploeg Meisjes 14 (Kaat Bongaers – Ellen Franssens – Sara Franssens)

Kaat, Ellen en Sara zorgden dit jaar voor een geweldige prestatie in de interclub. Voor het eerst in 10 jaar bereikte een jeugdteam nog eens de finale van Limburg en dat nog wel in een hogere afdeling. Een hele mooie prestatie dus.

Na een tweede plaats in de voorronde, versloegen zij achtereenvolgens Tongeren, Den Bruul en Maaseik om zo de finale te bereiken, waar Tennisdel helaas te sterk bleek. Vooral in de dubbel waren de meisjes supersterk. Zo verloren zij gedurende heel de interclub slechts 1 dubbel. Ook de geweldige ploegsfeer was één van de sleutels die geleid heeft tot deze mooie prestatie.