Jeugddag Diamond Games

04-03-2015

Met een toffe bende van 20 kinderen, ouders en trainers kwamen we 11 februari ’s middags aan bij de Diamond Games in Antwerpen. Al snel werden we naar centre court begeleid, waar de meeste kinderen voor het eerst in hun leven topspelers aan het werk konden zien. Het hoogtepunt voor velen onder ons, was toch wel de match van onze eigen landgenote Kristen Flipkens. Met volle enthousiasme deden we mee met de rest van het sportpaleis om onze landgenote aan te moedigen! Helaas zat een overwinning er niet in, maar de sfeer was geweldig!

Naast deze topmatchen, was er voor de kinderen ook een heus tennisparcours uitgestippeld. En als dat al niet genoeg war, waren er voor onze club, en al de andere clubs uit de top 20 van het jeugdfonds, nog 2 extra’s voorzien! Na een beslissende loting tussen de spelers van Basveld, mocht Kaat Bongaers backstage gaan om daar een rondleiding te krijgen en in de voetsporen van de toppers te wandelen. De geweldig dag werd afgesloten met een huldiging on court voor onze 8de plek in het jeugdfond. Birte Bogaers en Ilse Drenth vertegenwoordigden onze club en ontvingen een uniek certificaat. Na een foto met Kim Clijsters kon Birte haar dag niet meer stuk! Voor velen een dag  om nooit te vergeten en hopelijk aan iedereen: tot volgend jaar!!