1 Limburgse interclubkampioen, 4 vice-kampioenen

27-06-2016

Na een hallucinant weekend zitten de interclubfinales erop. TC Basveld was voor het eerst in het clubbestaan met vijf teams vertegenwoordigd. Afgelopen donderdag speelde het D35/2 team van Inne, Leen, Marianne en Marie een bloedstollende finale bij Metallic Overpelt. De partij -  een hele poos onderbroken vanwege overvloedige regenval - moest naar Lommel uitwijken. Het zou tot halftwee  s'nachts duren vooraleer het team van Inne Beckers zich tot Limburg kampioen kon kronen. Pas tegen het ochtendgloren zouden onze dames hun bedstee kunnen opzoeken. Dikke duim lieve dames voor deze grootse prestatie !

Ook onze vier andere interclubfinalisten zorgden voor hartverwarmend tennis. Zowel onze H35/5 (team Bob Seyler), H6 (team Yannick Geukens) , H2 (team Tom Creemers) als M14/3 ( team Kaat Bongaers, Ellen en Sara Franssens) boden heel veel tegenstand aan respectievelijk Zelemse, Bree, Geel enTennisdel. Lange tijd zaten ze alle vier in de race om hun finale te winnen. Uiteindelijk moesten onze vier teams toch deemoedig het hoofd buigen. Maar toch een gemeende hoofdbuiging voor deze heroische prestaties en het schitterende parcours dat ze aflegden.

Na de ontgoocheling van gisteren tegen Bree kreeg het team van Tom Creemers vandaag toch nog een Blijde Boodschap. Het Basveld H2- team mag als beste tweede bij Tennis Vlaanderen straks toch naar de nationale eindrondes.

Dat betekent dat TC Basveld in september nationaal door twee teams zal vertegenwoordigd zijn. Ook dat is een unicum in de clubannalen. TC Basveld staat nu dus helemaal op de nationale tenniskaart !!!!